Lasertherapie

Lasertherapie is wetenschappelijk bewezen effectief bij pijnbestrijding, ontstekingsremming en bij het bevorderen van celgenezing (bij wonden, post-operatief maar ook bij peesblessures). Laser kent geen bijwerkingen en wordt als aangenaam ervaren, vanwege de ontwikkelde warmte en afname van eventuele zwelling.

Bij onze lasertherapie maken we gebruik van de Class IV therapeutische Laser oftewel High Power Laser. Een grote vooruitgang t.o.v. de tot voor kort vaker gebruikte Laser: Low Level Laser oftewel Cold of Soft Laser. Onze High Power Laser (tot 15 Watt) komt tot ongeveer 12 cm diep en kan zo daadwerkelijk dieper liggende weefsels bereiken. Low Level Laser (tot 0,5 Watt) komt veel oppervlakkiger.

De cellen absorberen de energie van het laserlicht waardoor de mitochondrieën, verantwoordelijk voor de energiehuishouding binnen de cel, worden gestimuleerd. De celfunctie normaliseert en gaat daardoor werken aan herstel, dit proces heet fotobiostimulatie.

In andere woorden: Lasertherapie stimuleert het zelfherstellend vermogen van het lichaam.

Een greep uit de behandelingen:

Whiplash

Hoofdpijn

Peesontsteking (tendinitis)

Verrekking en verstuiking

Tenniselleboog en golferselleboog

RSI / KANS

Carpaal tunnel syndroom (CTS)

Ziekte van de Quervain (peesschedeontsteking bij de duim)

Overbelastingsklachten

Lage rugklachten

Bulging disc en hernia